"Jegyezd meg jól, de ne csüggedj soha, remény, csalódás, küzdelem, bukás, sírig tartó nagy versenyfutás. Keresni mindig a jót, a szépet, s meg nem találni - ez az élet." (Madách Imre)

2012. február 27., hétfő

Viaszvirágok

Viaszvirág – az elfelejtett szépség

A viaszvirágok a legszebb szobanövények közé tartoznak, ennek ellenére létező, több mint 200 változatából csak néhányat találunk a virágüzletek polcain.

A viaszvirágok tartása egyszerű. Meleg, világos helyre tegyük, de ne érje közvetlen napfény. Ha kevés fény éri a növényt, hosszú, levél nélküli szárakat növeszt. A hőmérséklet télen se süllyedjen 15oC alá (a H. bella kicsit magasabbat 18oC -t kíván). Ha laza szerkezetű földben tartjuk, kisebb a veszélye, hogy a cserépben pangó víz károsítja gyökereit. A cserépalátétben ne álljon víz! Két öntözés között hagyjuk szinte teljesen kiszáradni a földjét. A levelek sápadt színét általában a pangó víz okozza. Nem nagyétvágyú növény, a növekedési időszakban is elegendő a Vitaflóra Virágos növény tápoldat „feles” töménységben, azaz hetente 3 ml tápoldatot adagoljunk 1 liter öntözővízhez. Télen megfelelő hőmérséklet mellett 2-3 hetente tápoldatozzuk. Ne adjunk magas nitrogéntartalmú tápoldatot, a nitrogén túladagolása a virágzás kimaradásához vezet.



(

2 megjegyzés:

  1. Kedves Hédi, erre jártam véletlenül. A viaszvirágok gondozását kerestem és megláttam a szív levelű viaszvirágot. Már régóta szeretnék venni, de sajnos sehol nem látok. Igaz egyszer már az Ikeában vásárolt szívecske virág elkezdett hajtani, de sajnos megpróbáltam nagyobb cserépbe ültetni és sajnos sok vizet adtam a növénynek....Egyébként az orchideák virágoztatását sikerrel csinálom évről évre. Olvastam az idézeteket is, én is nagyon szeretem. Üdvözletem Balatonfüredről: Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter!

      Szeretettel várlak máskor is, ha erre jársz.
      Üdv. Hedi

      Törlés